نامگذاری پلی آف اول مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال آقایان به نام مرحوم حسن نور بخش

پلی آف اول مرحله یک چهارم نهایی لیگ برتر بسکتبال آقایان به نام مرحوم حسن نور بخش نامگذاری شد.

به گزارش روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، پلی آف اول مرحله یک چهارم نهایی از بیست و پنجمین دوره لیگ برتر بسکتبال آقایان ایران به نام مرحوم حسن نور بخش نا‌مگذاری شد.

حسن نوربخش از پیشکسوتان ورزش و داوران با سابقه بین المللی بسکتبال کشورمان بوده که متاسفانه در ۳۰ آبان ۱۴۰۰ در سن ۷۷ سالگی درگذشت. او سال‌های متمادی داور بین‌المللی، مدرس داوری، استاد و مربی تیم دانشگاه صنعتی شریف بود.

مرحوم حسن نوربخش، متولد ۲۰ بهمن ۱۳۲۳ در اردبیل بود. او که در بین بسکتیالیست‌ها به عمو حسن معروف بود. عضو تیم ملی بسکتبال ایران بود، سابقه داوری بین‌المللی بسکتبال در دهه‌های ۵۰ و ۶۰ و مسئول کمیته داوران و مسابقه‌های فدراسیون بسکتبال طی چندین دوره، را در کارنامه خود داشت.


مرحوم نوربخش بین سال‌های ۱۳۸۱ تا ۱۳۹۱، به مدت ۱۰ سال مسئول کمیته داوران و مسابقه‌های فدراسیون بسکتبال و سرپرست تیم ملی بسکتبال در ادوار مختلف بود.

او در جوانی ابتدا کشتی می‌گرفت و سپس به بسکتبال روی آورد. در اواسط دهه ۴۰ در دانشسرای عالی تربیت بدنی درس خواند و در تهران برای تیم واحد در کنار حسین پرتو، سعید حسینی، منوچهر شهامث‌نژاد، احمد طبائیان، اکبر معرفتی و فخرالدین حمزه‌ علیپور بازی کرد.

  • 19:33
  • 1403/01/18
  • 854